✉ info@oranjeverenigingdriemond.nl

Laatste Nieuws

april 2021

Beste Dorpsbewoners en vrienden,

Helaas dit jaar nog geen Oranjefeest op het plein, natuurlijk vinden wij dit erg jammer, maar de gezondheid van iedereen gaat boven alles.

Vorig jaar met Koningsdag was het geweldig om te zien dat iedereen druk was met vlaggetjes ophangen en hele straten stonden vol met stoepkrijttekeningen, fantastisch !

Kom op dit jaar laten we Driemond weer Oranje kleuren. Versier uw tuin,  balkon met mooie vlaggetjes, slingers of andere attributen. En versier de stoep met mooie stoepkrijttekeningen.

Doe jij ook mee ?

Voor de jongste een mooie kleurplaat, klik hier, deze kun je inleveren door de kleurplaat in de brievenbus te gooien op het adres: Burgemeester Bletzstraat 45 en doe dit vóὁr 10 mei 2021.

Voor de fietsliefhebbers hebben wij een super leuke fietspuzzeltocht, klik hier. U kunt deze rijden wanneer u wilt, dus kies een heerlijke dag uit.

De antwoorden + een selfie (deze is niet verplicht maar wel leuk) kunt u mailen t/m zondag 9 mei 2021 naar info@oranjeverenigingdriemond.nl.

Op vrijdagavond 14 mei om 20.00 uur zullen we live gaan via Instagram en Facebook en de winnaars bekend maken van de kleurplaat en de fietspuzzeltocht.

Wij wensen iedereen een mooie zonnige Koningsdag!

Oranje vereniging Driemond

Op de hoogte blijven ?

Op facebook en Instagram plaatsen wij foto’s en filmpjes uit het dorp, maar wij zien niet altijd alles bv tijdens fietspuzzeltocht, kleuren van de kleurplaat, versieren tuin/ balkon, Koningsgebakje eten, vlag uithangen etc ….. Wil jij dit met ons delen ? dat kan via Instagram, facebook of een e-mail sturen (e-mail:  info@oranjeverenigingdriemond.nl) Wij zijn benieuwd !

Facebook: @OVDriemond

Instagram: Oranjeverenigingdriemond

23 maart 2020

Beste dorpsbewoners en vrienden van het Oranjefeest,

Zojuist heeft de regering een persconferentie gegeven hierin kwam onder andere naar voren het verbod op alle evenementen en bijeenkomsten verboden tot tenminste 1 juni.

Natuurlijk vinden we het ontzettend jammer, maar de gezondheid van iedereen gaat boven alles.

Zorg goed voor jezelf en voor elkaar 🧡

Tot volgend jaar bij het Oranjefeest “Expeditie Driemond”.

Maart 2019

Oranje vereniging Driemond kan al 29 jaar terug kijken op zeer geslaagde Oranjefeesten. Het is ook altijd leuk om te horen hoe  veel Driemonders, oud-Driemonders en mensen uit de omgeving ook naar het Oranjefeest uit kijken. Wij zijn dan ook zeer trots om een Driemondse traditie voor de 30ste keer op het dorpsplein te mogen organiseren.

Vorig jaar was thema “Oud en Nieuw” ter ere van het nieuwe plein, dit was een groot succes ! Nu willen wij een groot feest vieren en nemen wij een voorbeeld aan onze Oosterburen. Alleen doen zij het in Oktober en wij in April: dus het thema voor 2019 is “Aprilfest”.

Het Aprilfest  vindt plaats op vrijdag 26 april, Koningsdag 27 april en zondag 28 april.

Februari 2019

SAVE THE DATES!

Dit jaar hebben we feest op vrijdag 26 april, zaterdag 27 april – Koningsdag en zondag 28 april 2019!

Verder nieuws volgt snel…..

Mei 2018

Het van Oud naar Nieuw Oranjefeest 2018 zit er weer op.

Het was weer een super feest, 3 dagen een volle tent met heel erg veel gezelligheid.

Wij hopen dat jullie ervan genoten hebben. Natuurlijk hadden we dit feest niet zonder al jullie hulp kunnen neerzetten.

We willen dan ook onze sponsoren, alle vrijwilligers, Dorpsraad Driemond, Brandweer Driemond, Kookclub de 3Monden en alle dorpsbewoners bedanken!

Tot Volgend jaar!

April 2018

Van oud naar Nieuw

Over een paar dagen is het zover een feest op een nieuw plein, het is erg spannend want er wordt druk gewerkt aan een mooi nieuw plein en vast lastig zo een patroon blauw, grijs en witte stenen.

Wij gaan in ieder geval het nieuwe plein inwijden met iedereen die hart heeft voor Driemond dus u komt toch ook!

April 2017

Bonjour dorpsgenoten en feestgangers van Les Trois Bouches,

Na het succes van vorig jaar, waar zelfs het weer zich aan het thema aanpaste, willen wij natuurlijk ook dit jaar weer een feest organiseren waar Driemond trots op kan zijn!

Onze Koning ziet dit jaar Abraham en wij weten waar Abraham de mosterd haalt, uit Frankrijk, kortom het thema is geboren “Vive La France”.

Dit jaar vieren wij het “Driemondse Oranjefeest” vanaf woensdagavond 26 april t/m zaterdag 30 april 2017 en u komt toch ook!

Wist u dat ?

De Nederlandse vlag mag alleen tussen zonsopgang en zonsondergang gehesen worden, mits aan beide zijden volledig verlicht. Voor het halfstok hijsen van de vlag wordt de vlag eerst vol gehesen, daarna wordt zij langzaam en statig neergehaald. Bij het neerhalen van een halfstok gehesen vlag wordt deze eerst langzaam en statig vol gehesen en vervolgens op dezelfde wijze neergehaald. De vlag mag de grond niet raken.

2014 Vlaggenist nieuws

Meneer Vermeulen heeft voor Oranjevereniging Driemond jarenlang de vlag gehesen.

Bedankt !

Gelukkig hebben wij een nieuwe vlaggenist gevonden en dit is de heer Kuijl.