✉ info@oranjeverenigingdriemond.nl

Laatste Nieuws

april 2018

Van oud naar Nieuw

Over een paar dagen is het zover een feest op een nieuw plein, het is erg spannend want er wordt druk gewerkt aan een mooi nieuw plein en vast lastig zo een patroon blauw, grijs en witte stenen.

Wij gaan in ieder geval het nieuwe plein inwijden met iedereen die hart heeft voor Driemond dus u komt toch ook!

april 2017

Bonjour dorpsgenoten en feestgangers van Les Trois Bouches,

Na het succes van vorig jaar, waar zelfs het weer zich aan het thema aanpaste, willen wij natuurlijk ook dit jaar weer een feest organiseren waar Driemond trots op kan zijn!

Onze Koning ziet dit jaar Abraham en wij weten waar Abraham de mosterd haalt, uit Frankrijk, kortom het thema is geboren “Vive La France”.

Dit jaar vieren wij het “Driemondse Oranjefeest” vanaf woensdagavond 26 april t/m zaterdag 30 april 2017 en u komt toch ook!

Wist u dat ?

De Nederlandse vlag mag alleen tussen zonsopgang en zonsondergang gehesen worden, mits aan beide zijden volledig verlicht. Voor het halfstok hijsen van de vlag wordt de vlag eerst vol gehesen, daarna wordt zij langzaam en statig neergehaald. Bij het neerhalen van een halfstok gehesen vlag wordt deze eerst langzaam en statig vol gehesen en vervolgens op dezelfde wijze neergehaald. De vlag mag de grond niet raken.

2014 Vlaggenist nieuws

Meneer Vermeulen heeft voor Oranjevereniging Driemond jarenlang de vlag gehesen.

Bedankt !

Gelukkig hebben wij een nieuwe vlaggenist gevonden en dit is de heer Kuijl.